KADERLEDEN

DE BESTE WENSEN!

Tekst Ronald de Kreij Beeld Marieke Balk, Doon van de Ven

Het is bijna kerst, en kort daarna Nieuwjaar. Dus fijne feestdagen en de beste wensen allemaal! Nu we het er toch over hebben: wat wensen deze twee kaderleden van FNV Callcenters voor hun collega’s in de sector in 2022?

Tom Lurken, Teleperformance

‘Ik hoorde onlangs dat uitzendbureaus een speciale opleiding willen gaan opzetten voor callcentermedewerkers. Omdat ze anders niet voldoende personeel kunnen vinden. Dan denk ik: zorg nou eerst maar eens voor betere arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden, dan komen de mensen vanzelf wel, hoor. Bovendien, als hiervoor een speciale opleiding nodig is, dan is het kennelijk moeilijk werk en dat behoor je in de waardering terug te zien. Dus mijn wens voor alle callcentermedewerkers voor 2022: een fors betere beloning en aanzienlijk minder werkdruk.’

Tineke Korte, Transcom

‘Ik wens dat de callcentermedewerkers snel een goede pensioenregeling krijgen. Dat wens ik niet eens zozeer voor mezelf. Ik ben nu 57 jaar, dus voor mij valt er niet veel pensioen meer op te bouwen. Maar wel voor mijn jongere collega’s, vooral zij die net beginnen. Een pensioenregeling biedt zekerheid. Ik heb zelfs nog een klein pensioentje vanuit mijn tijd toen ik nog in de supermarkt werkte. Maar als ik mijn man niet had, zou ik daar niet van hebben kunnen leven. Erg eigenlijk, nietwaar? Ik werk al bijna veertig jaar, maar heb nauwelijks pensioen kunnen opbouwen.’

Deel deze pagina